Na úvodní stránku
mail

Diskuse k článku:
Jak cestovat s kolem v plzeňské MHD


zpět na článek

Nemají rádi cyklisty
Tak se mi zdá, že PMDP o cyklisty ve vozidlech MHD příliš nestojí,24 Kč za kolo je vážně nehoráznost. Vždyť kolo zabere míň místa než kočárek a ten se vozí zadarmo. Je to nastavené tak aby díky ceně nebyl zájem o dopravu kol v MHD a po zkušebním provozu a vyhodnocení to tiše vyšumělo do ztracena. Pokud si dobře vzpomínám tak už tady taky byl cyklobus ( http://dopravni.net/mhd/2515/plzen-cyklobus/) který projížděl a objížděl celou Plzeň ( a kola vozil zadarmo,platilo se jen jízdné) a než si vůbec na něj lidi stačili zyknout tak se zrušil. Fungoval asi 3 měsíce, tj. ani ne jednu letní sezonu. A taky to byla akce PMDP.
02.07.2009 pe3k Odpověďět
Pozitivní zpráva
Umožnění přepravy jízdních kol v prostředcích MHD je jistě pozitivní a Plzeňáci by skutečně měli za to dopravnímu podniku projevit trochu vděku, neboť přepravovat jízdní kola není z pohledu předpisů a řidičů až taková legrace, jak by se mohlo laikovi zdát. Řidič je totiž prvotně zodpovědný za cokoliv co se během přepravy ve voze stane, takže pokud řidič odmítne kola v tramvaji či autobuse přepravovat, neměli by si cyklisté hned stěžovat na jeho neochotu, ale prostě tento pokyn respektovat. Pokud se cyklisté budou v tramvajích chovat slušně, není důvodu, aby pak PMDP přepravu kol nepovolil natrvalo a možná i něco slevil ze svého antimotivačního přepravného, ve výši 24,-Kč za kolo. To je skutečně svou výší ojedinělé možná i ve světovém měřítku.
02.07.2009 M. Klas Odpověďět
Re: Pozitivní zpráva
Tento argument je sice pravdivy, lec zcela neberete v uvahu miru zavaznosti. Tak napriklad soustavne a d. policii nepochopitelne tolerovane porusovani bezpecnostnich predpisu na lince 30 na trase Bory-ZCU-BPole je asi tisickrat zavaznejsi vec nez problemy s prepravou kol v busech. Jednoho dne az se nejaka preplnena 30tka vyklopi, tak si za to pan ridic pujde sednout, protoze poveze vice lidi nez smi a tudiz to bude pekny masakr. Vedeni MHD se bude jen smat, protoze oni ho oficialne prece nenuti, aby vozil vice lidi nez smi. Dopravni policie bude taky z obliga, protoze oni prece nemuzou za to, ze jeden konkretni ridic nabral vice lidi. Nad tim by se mel pan ridic zamyslet. Dale netusim, proc bych mel projevovat nejaky extra vdek nekomu za sluzbu, kteoru si fakticky platim. To spise naopak, ne? (Je zvlastni, ze na dalkovych linkach, kde se plati primo se ridi chovaji uplne jinak. Ze by to bylo tim, ze kazdy vyhozeny zakaznik = mene vydelanych penez?) Obavam se, ze ve spolecnosti je stale hluboce zakorenene, ze bychom meli byt radi, ze vubec neco mame a autobusy jezdi. Evidentne nas komunisticka krize s toaletnim papirem ovlivnila vice nez si pripoustime. Hned zitra si radeji pujdu lehnou do fronty na nabytek. Take udajne zijeme v pravnim state, takze podminky prepravy jsou dany, takze nevim proc bych mel resit nejakou ochotu ci dobrou naladu ridice. To me vubec nezajima, ze se spatne vyspal. Ja si platim sluzbu a oni ji poskytuji za presne stanovenych podminek. Pokud je v podminkach napsano, ze me muze bez duvodne vyhodit a autobusu, tak by se lide (z vedeni, resp. vetsinovy vlastnik) meli nad tim zamyslet. A mala levicacka poznamka k cene: Udajne nekdo spocital, ze je levnejsi provozovat mhd zcela zdarma. Protoze naklady (platy) na revizory, pani na pokladne, pravniky na vymahani pokut, atd jsou vyrazne vyssi nez naklady na neplatice dani, kteri stejne tim mhd jezdi at je stihate nebo ne. Navic tim odpadne ekonomicka bariera pro pouzivani ekologickeho mhd. Vubec by me zajimalo financovani mhd. Rekl bych, ze cela kauza je jednoznacna. Hezky to vystihl pe3k. Jeste strucneji: vlk se nazral a koza zustala cela. Kola v mhd proste nebudou, protoze dinosauri si to nepreji. Museli by totiz neco udelat, musli by premyslet, museli by neco zaridit, museli by se snazit? A proc? Ty penize co to prinese jsou v porovnani s tou namahou minimalni. Ty provozni problemy za to nestoji. Navic to podporuje konkurencni zpusob dopravy. Zivot uz by nebyl jako driv. Prisla by z-m-e-n-a. A zmeny (zejmena personalni) se tihle kluci boji nejvic ze vseho. To radsi udusi vsechno kolem sebe. Pripomina mi to ten serial "zaslapane projekty". Mimochodem nejvetsi problem je to pro rodiny s detma. TO by byli hlavni zakaznici. Protoze vyrazit s detma do mesta, zvlast kdyz nas nas pitomy stat nuti jezdit po silnici s autama misto aby nas pustil na chodnik (zakladni cile dpolicie: bezpecnost a plynulost - tak si ty dve moznosti porovnejte vazeni! podle me je to jednoznacne), je sebevrazda, resp. potomstvovrazda. Nekam chces? Tak si stoupni na zastavku a bud vdecnej, ze vubec neco prijede. Vztah zakaznik-dodavatel sluzby je tu UPLNE obraceny. O kvalite sluzeb si mohou nechat jen zdat!
03.07.2009 mike Odpověďět
Re: Re: Pozitivní zpráva
ad mike: Ohledně přetěžování vozů na lince č.30 zřejmě nemáte pravdu. Ano, vozy jsou kolikrát subjektivně naplněny k prasknutí, ale pokud by jste si spočítal počet cestujících, byla by zde oproti výrobcem deklarované obsaditelnosti na 98% ještě nějaká rezerva. Nikde není napsáno, že vás řidič může bez důvodu z vozu s kolem vyhodit, jedině v případě pokud by jste se ho před nástupem nedovolil. Jízdní kolo je přeci jenom předmět značně rozměrný, neskladný a řidič může mít zkušenost, že zrovinka na tom spoji o dvě zastávky dále nastupuje mnoho dětí a nebo vozíčkář. A asi se mnou budete souhlasit, že tady rozumný cyklista by měl rozhodnutí řidiče respektovat.
03.07.2009 M. Klas Odpověďět
Re: Re: Re: Pozitivní zpráva
Priznavam se, ze lidi na lince c. 30 jsem nepocital a vlastne ani nevim kolik je max. kapacita. Na druhou stranu absolutne neverim, ze to co jsem zazil jako student ZCU ve 30tkach vyhovi predpisum. Pokud snad ano, tak je to na zalobu ke spravnimu soudu na prislusne urady (ze to povoli) a vyrobce (ze si to dovoli), protoze muj subjektivni pocit je, ze to je dost nebezpecne. Myslim si, ze je to NAPROSTO evidentni. Zazil jsem, ze ani nesly dovrit dvere. Lide byli namackani i do mist, kam jim to prepravce zakazuje,atd... Nevim, je pravda, ze uz nejaky ten rok nejezdim 30tkou, mozna ze se situace zlepsila, nakoupili Solaris, atd... Ale driv to bylo evidentne nezakonne. Ostatne povime si vice, az bude mit nejake narvana 30tka jednoho dne vetsi nehodu. Jsem moc zvedav jak jejich (vase) argumenty obstoji pod kritikou odborniku. Ja tady zadny tvrdy cisla nevytahnu, ale oni by vas ukamenovali. Dale mi stale unika ta vec s dovolovanim a vdecnosti. MHD je primarne komercni (bez ohledu na to, ze na to ma vliv mesto). JA jsem zakaznik, mam platnou jizdenku a je v autobuse volno, tak konzumuji sluzbu za kterou platim. Jake dovolovani? Vy porad mate tendenci obracet role. To ONI maji byt vdecni, ze jim necham vydelat. Nezlobte se na me, ale tohle jsou manyry z totality. PMHD neni zadnej statni podnik a tvrde inkasujou. Zacnete se trochu chovat jako zakaznik. Jinak totiz ten system, ve kterem zijeme nebude fungovat. Oni si maji me predchazet, pretahovat me od konkurence. Ze tady zadna neni a oni se chovaji jako mocipani, to je sice smutna realita, ale ja si nenecham implantovat do hlavy tyhle nesmysly. Priklad s vozickarema a detma o dve zastavky dal je take naprosto absurdni. Je to ukazka pravniho a obcanskeho vakua v tehle zemi. Zaprve nechapu proc by mi mel ridic branit v jizde na zaklade domnenky, ze mozna nastoupi vozickar nebo maminka. Za druhe v okamziku kdy se bavime o placene sluzbe, tak mi dost tezko nekdo BEZ NAHRADY muze vyrazit. Ja nejsem blazen, chapu lidske duvody proc ma napr. preprava vozickaru ci maminek vetsi prioritu, atd.. To je vsechno v naprostem poradku. Ale soucasny stav je asi takovy jako by vam vyvlastnili ve verejnem zajmu pozemek pro stavbu dalnice bez nahrady. To je brutalne nespravedlive. Bezpochyby v obecnem rozporu se zakl. pravy cloveka. Nemuzete bezhlave porusovat (byt v dobrem umyslu) prava jinych, kvuli jinym. PMHD by se melo timto take zabyvat. Ano jde o v porovnani s jinymi vecmi o prkotinu, protoze lide se prece spolu uz nejak domluvi. Ja treba te mamince i vozickari uhnu a vystoupim. V podstate jsem tedy za svoji slusnost financne i jinak trestan. To je fantasticky system. Mozna bych mohl rovnou bezhotovostne platit dopredu a vubec nejezdit mhd, co myslite? No trochu umirneneji: je tady spousta kostlivcu ve skrini MHD a je to jen o lidech aby se ozvali.
10.07.2009 mike Odpověďět
Re: Re: Re: Re: Pozitivní zpráva
Protože tu řešíme věci, které sem až tak nepatří - už jen stručně. PMDP je akciová společnost vlastněná městem, která provozuje služby ve veřejném zájmu, na základě objednávky a velkých dotací města. Jen obtížně lze považovat tuto službu ze strany PMDP za čistě komerční. Jinak o přepravě jízdních kol jsou zde Smluvní přepravní podmínky PMDp, což je zásadní dokument o vztahu dopravce - zákazník. Věřte, že obsahově je velice podobný těm, které používají další městské dopravní podniky, poskytující tuto službu. Včetně kausule o právu řidiče nesouhlasit s přepravou kola v jeho vozidle.
10.07.2009 M_k Odpověďět
Re: Re: Re: Re: Re: Pozitivní zpráva
Taky strucne: nesouhlasim s vami. Mylite se v samem zakladu a duvodech proc se mhd vubec dela. Verejny zajem obsahuje i muj zajem a mestske dotace jsou i moje penize. Takze jde o plno komerci, jen je hezky zakuklena. Ve skutecnsoti totiz existuji bud jen komercni nebo neziskove spolecnosti. Vsechno ostatni je jen hra se slovy a klamani lidi. PMHD a.s je tvrde komercni spolecnost. Mesto se tak dostava do absurdni situace, ze se vyskytuje na vicero stranach vztahu a soucasne sleduje protichudne cile z cehoz pak prameni takovehle situace.
13.07.2009 mike Odpověďět
Proc tak draze?
Myslim, ze je evidentni, ze dopravce se snazi demotivovat cyklisty od pouzivani MHD. Zrejme nechapou cil celeho snazeni a smysl sluzby, kterou maji poskytovat lidem - tzn. osobni prepravu po meste s cilem minimalizovat vliv dopravy na mesto (ekologie), nakladu (hromadna doprava) a dopravy(prednost mhd, koleje,...). Mimochodem z reakci VS studentu, kteri jsou z jinych kraju je zrejme, ze Plzenske MHD jsou i jinak sverazne, ale to je jina zalezitost.
02.07.2009 mike Odpověďět
<< < 1 > >>

Odpověďět:

Re: Pozitivní zpráva
Tento argument je sice pravdivy, lec zcela neberete v uvahu miru zavaznosti. Tak napriklad soustavne a d. policii nepochopitelne tolerovane porusovani bezpecnostnich predpisu na lince 30 na trase Bory-ZCU-BPole je asi tisickrat zavaznejsi vec nez problemy s prepravou kol v busech. Jednoho dne az se nejaka preplnena 30tka vyklopi, tak si za to pan ridic pujde sednout, protoze poveze vice lidi nez smi a tudiz to bude pekny masakr. Vedeni MHD se bude jen smat, protoze oni ho oficialne prece nenuti, aby vozil vice lidi nez smi. Dopravni policie bude taky z obliga, protoze oni prece nemuzou za to, ze jeden konkretni ridic nabral vice lidi. Nad tim by se mel pan ridic zamyslet. Dale netusim, proc bych mel projevovat nejaky extra vdek nekomu za sluzbu, kteoru si fakticky platim. To spise naopak, ne? (Je zvlastni, ze na dalkovych linkach, kde se plati primo se ridi chovaji uplne jinak. Ze by to bylo tim, ze kazdy vyhozeny zakaznik = mene vydelanych penez?) Obavam se, ze ve spolecnosti je stale hluboce zakorenene, ze bychom meli byt radi, ze vubec neco mame a autobusy jezdi. Evidentne nas komunisticka krize s toaletnim papirem ovlivnila vice nez si pripoustime. Hned zitra si radeji pujdu lehnou do fronty na nabytek. Take udajne zijeme v pravnim state, takze podminky prepravy jsou dany, takze nevim proc bych mel resit nejakou ochotu ci dobrou naladu ridice. To me vubec nezajima, ze se spatne vyspal. Ja si platim sluzbu a oni ji poskytuji za presne stanovenych podminek. Pokud je v podminkach napsano, ze me muze bez duvodne vyhodit a autobusu, tak by se lide (z vedeni, resp. vetsinovy vlastnik) meli nad tim zamyslet. A mala levicacka poznamka k cene: Udajne nekdo spocital, ze je levnejsi provozovat mhd zcela zdarma. Protoze naklady (platy) na revizory, pani na pokladne, pravniky na vymahani pokut, atd jsou vyrazne vyssi nez naklady na neplatice dani, kteri stejne tim mhd jezdi at je stihate nebo ne. Navic tim odpadne ekonomicka bariera pro pouzivani ekologickeho mhd. Vubec by me zajimalo financovani mhd. Rekl bych, ze cela kauza je jednoznacna. Hezky to vystihl pe3k. Jeste strucneji: vlk se nazral a koza zustala cela. Kola v mhd proste nebudou, protoze dinosauri si to nepreji. Museli by totiz neco udelat, musli by premyslet, museli by neco zaridit, museli by se snazit? A proc? Ty penize co to prinese jsou v porovnani s tou namahou minimalni. Ty provozni problemy za to nestoji. Navic to podporuje konkurencni zpusob dopravy. Zivot uz by nebyl jako driv. Prisla by z-m-e-n-a. A zmeny (zejmena personalni) se tihle kluci boji nejvic ze vseho. To radsi udusi vsechno kolem sebe. Pripomina mi to ten serial "zaslapane projekty". Mimochodem nejvetsi problem je to pro rodiny s detma. TO by byli hlavni zakaznici. Protoze vyrazit s detma do mesta, zvlast kdyz nas nas pitomy stat nuti jezdit po silnici s autama misto aby nas pustil na chodnik (zakladni cile dpolicie: bezpecnost a plynulost - tak si ty dve moznosti porovnejte vazeni! podle me je to jednoznacne), je sebevrazda, resp. potomstvovrazda. Nekam chces? Tak si stoupni na zastavku a bud vdecnej, ze vubec neco prijede. Vztah zakaznik-dodavatel sluzby je tu UPLNE obraceny. O kvalite sluzeb si mohou nechat jen zdat!
03.07.2009 mike
Autor:
Email:
Titulek:
Text:
Opište 3 červené znaky z obrázku: captcha image