Na úvodní stránku
mail

Diskuse k článku:
Zeptejte se na cyklistickou dopravu v Plzni - chat


zpět na článek

Rekonstrukce křižovatky u Gambrinus brány
Tak máme pěkně zrekonstruovanou křižovatku u pivovarské brány Gambrinus a to v důsledku stavby nákupního centra Hornbach které vyrůstá místo bývalého nákladového nádraží. Vždy když sem se ptal na snížení obrubníků u výjezdů z této brány bylo mi řečeno že níže dát nejdou a to v důsledku normy ze například slepci by nepoznali konec chodníku. Další část odpovědi zněla že tato část chodníku je na soukromém pozemku a nelze do ní tedy bez spolupráce majitele investovat. Když se nyní podíváte na křižovatku po rekonstrukci mám pocit že si z nás cyklistů dělá investor mírně řečeno "bžundu" ostřejší Čech hovoří rovnou o "Gluteus Maximus" (čili pr*el) Pět metrů od místa kde by bylo třeba obrubníky snížit jsou nové vstupy do křižovatky s předpisovou výškou a pásem ze zámkové dlažby pro slepce. Proboha proč se tohle neudělalo také ve směru mezinárodní cyklotrasy č.3? Znovu vyzdvihuji "Mezinárodní" Je to proto aby si zahraniční cyklisté dokázali představit jak jsou čeští investoři a architekti padlí na hlavu a nedokáží věci dotahovat do konce? ---------- Když už sem v tom psaní vyměření kabelových tras před zahájením rekonstrukce zmiňované křižovatky vedlo až za zastávku MHD ve směru Doubravka - Cenrtrum. Byl by jste tak hodný a podíval se kam až se bude kopat. Já že by se konečně mohlo pohnout se zastávkou o požadovaných 20cm a vést cyklostesku mezi pivovarským plotem a zastávkou. ------ PS k prvnímu dotazu S argumentací o soukromém pozemku na mě nechoďte protože nové semafory tam postavit šli a to ještě blíže k bráně než byli ty původní.
Re: Rekonstrukce křižovatky u Gambrinus brány
Vážený pane M.Pašku - na váš dotaz se mi bude obohužel odpovídat těžko. Citujete vyjádření nějakých osob, o nichž nevím o koho jde ani zda jde o zaměstnance správce komunikací či třeba stavebního úřadu a tak nevím co přesně a proč Vám říkaly. Investorem rekonstrukce křižovatky není město Plzeň, ale privátní firma. S investorem nejedná o podobě křižovatky ani primátor ani radní. O podobě křižovatky a rozsahu úprav rozhoduje v souladu se zákonem a normami stavební úřad na základě vyjádření správců komunikací. Za stát se vyjadřuje plzeňská správa ŘSD, za město Plzeň SVS. Já i vy jse jistě shodnem na tom, že je dobře že na základě jejich stanoviska dostala alespoň větší část křižovatky rozumnou podobu. Pokud jsem Vás správně pochopil, jde vám o cyklostezku podél hradby pivovaru tedy na druhé straně komunikace než kde se staví Hornbach. Úpravu tohoto chodníku opravdu nemůže město Plzeň investorovi uložit z toho prostého důvodu, že investor do druhého chodníku nepotřebuje kvůli své investici zasahovat. Co se týče soukromých pozemků může být privátní investor značně pružnější než obec. Majitel společnosti se prostě rozhodne - po dohodě s majitelem o výši ceny koupí. Město jako veřejnoprávní korporace musí postupovat v souladu se zákonem a dalšími předpisy tj. musí získat kladné vyjádření Městského obvodu, poté Ekonomického úřadu magistrátu, poté Technického úřadu magistrátu atd. Pak je návrh na výkup předložen do majetkové komise, poté do Rady města a na závěr do Zastupitelstva města Plzně. Kdykoliv se projednání může zadrhnout nedojde-li ke shodě na výši ceny za pozemek... Na základě Vašeho podnětu jsem požádal o prověření celé situace SVS.
Parkovací dům Na Rychtářce
Přeji dobrý den. Uvažuje se při stavbě parkovacího domu Na Rychtářce s využitím pro cyklisty. Myslím pro instalaci boxů na dlouhodobější úschovu kola nebo úschovnu kol. Zejména dálkoví cyklisté by uvítali možnost odložit naložené kolo při prohlídce města.
16.09.2010 jarys Odpověďět
Re: Parkovací dům Na Rychtářce
Stejný dotaz jsem již při projednávání návrhu v Radě města vznesl na technického náměstka primátora pana Ing. Petra Runda. Podle jeho sdělení zatím projekt tuto záležitost neřešil. Proto jsem se při pokládání základního kamene pro parkovací dům obrátil přímo na přítomné zástupce investora a bylo mi sděleno, že tuto věc velmi pečlivě zváží. Zástupci investora mi sdělili, že to chápou tak, že parkování kol nebude ten byznys jako z parkováním aut, ale zajímá je to z hlediska "image" firmy. Z hlediska nákladů celé stavby je vyhrazení např. jednoho parkovacího stání určeného dosud pro auta pro bezpečné parkování kol marginální. Osobně to tedy vidím nadějně - hlavní rozcestník cyklotras je nedaleko od Rychtářky a kolaudace je ještě daleko. Doporučuji tento požadavek vznést znovu na technického náměstka po komunálních volbách. Bylo by škoda aby zapadl.
Cyklostezky na Americké
Nevím, proč byl můj dotaz smazán. Ptám se tedy znovu: Proč nebyly při rekonstrukci Americké ul. vybudovány cyklostezky? Jet tam po silnici je hodně nebezpečné a když kolo vodím po chodníku, překážím chodcům. Když jsem ho zamkla ke stojanu před úřadem bylo odcizeno. Poraďte, jak to mám tedy dělat.
14.09.2010 Mirka Odpověďět
Re: Cyklostezky na Americké
Cyklostezky na Americké jsou – v úseku od TESCA po Anglické nábřeží, kde navazují na cyklostezku respektive cyklotrasu podél Radbuzy. V další části Americké nejsou cyklostezky proto, že byla projektována jako zklidněná komunikace. Tj. v úseku Klatovská – Škroupova (Jungmanova) měla být vyloučena tranzitní automobilová doprava. Zde měly projíždět pouze trolejbusové linky a cyklisté. Kvůli možnosti zklidnění Americké město Plzeň vybudovalo od poloviny 90. let řadu staveb za několik set miliónů Kč – přemostění nádraží ČD, Železniční ulici, Most Milénia, ulici U Trati. Chybí poslední stavba - křižovatka Belánka (křížení Klatovské s ulicemi Borská a U Trati, kde je nutná součinnost investic města Plzně a státu (ŘSD a SŽDC). Bohužel na návrh vedení Městského obvodu Plzeň 3 byla politickým rozhodnutím Zastupitelstva města Plzně (převážně hlasy KSČM, ČSSD a ODS) i tato část Americké otevřena veškeré dopravě. Zastupitelé rozhodli přes odborné argumenty, které jsem předložil já i řada dalších kolegů a také dopravní inženýři ze Správy veřejného statku. Některé zastupitele nezajímal ani argument, že po dobu půlročního úplného uzavření Americké (při její rekonstrukci) žádný dopravní kolaps v Plzni nenastal. Většina zastupitelů „demokraticky“ rozhodla. Menšina – tedy i já – byla přehlasována. Obrazně řečeno toto zastupitelstvo vyhodilo do vzduchu těch několik set miliónů investovaných předchozími zastupiteli v letech 1995-2006. Změnit je to možné pouze novým rozhodnutím nového zastupitelstva po komunálních volbám. Poradit vám tedy mohu to, abyste se po říjnových volbách obrátila na nového primátora ať „Zklidnění Americké“ znovu předloží zastupitelstvu.
Re: Re: Cyklostezky na Americké
Děkuji za Vaši odpověď. Především ale za to, že jste ji musel psát znovu.
16.09.2010 Mirka Odpověďět
Slevy
Dobrý den. Narazil jsem na fajn portál. Už tam přihazuju na slevu do kavárny a na večeři :) Doporučuji všem, občas přes to koupím dárek rodině. http://www.vyberslev.cz/ Máte s tím někdo taky zkušenosti?
16.03.2011 František Odpověďět
Re: Cyklostezky na Americké
Omlouvám se - při opravách překlepů, jsem se uklikla a smazala Váš dotaz. Díky, že jste ho zopakovala.
Re: Re: Cyklostezky na Americké
Nutno říct, že Radka Žáková omylem smazala nejen otázku ale i mojí poměrně dlouhou odpověď. Pokusím se odpovědět znovu, ale již to nebude tak podrobné. Už je skoro ráno...
Kdo má na starosti údržbu cyklostezek?
Kdo má na starost údržbu cyklostezek? Máme jich po Plzni poměrně dost, ale často je jejich jízdní profil zúžen různým křovím apod. Napadá mě např.úsek mezi Škodaparkem a Plzeňskou cestou ( některá místa)nebo různě vyvrácený plůtek v ul. E. Beneše.
14.09.2010 p_e_t_r Odpověďět
Re: Kdo má na starosti údržbu cyklostezek?
Napostou většinu má na starosti Správa veřejného statku. Nejlépe je kontaktovat Ing. Dyntarovou, která má na starosti generel cyklostezek a návazné záležitosti.
Proč nemáme v Plzni pruhy pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru?
Již několik velkých českých a moravských měst, kde se snaží vytvořit síť komunikací pro cyklisty, vytvořilo samostatné pruhy pro cyklisty při pravém okraji komunikace, většinou v místech, kde cyklisté stejně jezdí a stezka nebo samostatný cyklopruh by se nevešly. Břeclav, Praha, Opava, Uherské Hradiště i Brno cyklopruhy v hlavním dopravním prostoru mají. Proč nejsou i v Plzni. Třeba na silnici do Vejprnic by je, myslím, mnozí uvítali.
Re: Proč nemáme v Plzni pruhy pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru?
Změna uspořádání hlavního dopravního prostoru musí vycházet z dohody respektive konsenzu. Tj. dohody obce či města s vlastníky a provozovateli komunikací (stát, kraj, obec) a především s Policií ČR, zvláště s jejími dopravními odborníky. Poté je nutné v souladu se zákonem projednat změny se stavebním úřadem a odborem dopravy. Městští dopravní inženýři se o to snaží, zatím bohužel bez úspěšně. Vzhledem k tomu, že město má zájem stavět cyklostezky pro zvýšení bezpečnosti cyklistů a řidičů přistoupila městská správa v Plzni na kompromis a staví cyklostezky mimo hlavní dopravní prostor.
<< < 1 > >>

Odpověďět:

Re: Re: Cyklostezky na Americké
Děkuji za Vaši odpověď. Především ale za to, že jste ji musel psát znovu.
16.09.2010 Mirka
Autor:
Email:
Titulek:
Text:
Opište 3 červené znaky z obrázku: captcha image