Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

ČSAD Plzeň plánuje v roce 2008 rozšířit provoz cyklobusů

article

Největší autobusový dopravce v Plzeňském kraji se účastnil na počátku října veletrhu cestovního ruchu ITEP 2007. Jako poutač na veletrh sloužil před Domem kultury INWEST autobus s cyklovlekem. Na veletržním stánku pak návštěvníci získali informace o provozu oblíbených cyklobusů v rámci projektu Zelená Šumava a jízdní řády linek Plzeň – Železná Ruda – Kvilda a Sušice – Kašperské Hory – Kvilda, kde jsou v letní sezóně nasazovány vleky pro 25 jízdních kol. Mnohé zájemce o informace přivedla na stánek anketa pro veřejnost, která se na internetových stránkách ČSAD autobusy Plzeň a.s. v létě objevila (viz odkazy k článku). Zjišťovala zájem o nové destinace pro cyklobusy v Plzeňském kraji. Její výsledky přivedly společnost k rozhodnutí rozšířit nabídku cyklobusů v příští sezóně.



Autor: cykloRADKA Aktualizace: 10.10.2007

Jak sdělil portálu plzenskonakole.cz pan Josef Forejt, vedoucí dopravního útvaru ČSAD autobusy Plzeň a.s. „Ke stávajícím 5 cyklobusům, které zajišťují dopravu na Šumavě, by měl na jaře přibýt ještě jeden, který chceme od dubna do září nasadit o víkendech na pravidelnou autobusovou linku Plzeň- Spálené Poříčí–Rožmitál pod Třemšínem - Příbram a zpět.“

 

Pro cykloturisty z Plzně se tak otevře dosud opomíjený kraj jižních Brd a okolí Rožmitálu pod Třemšínem. Malá vnitrozemská Šumava nabízí mnoho kilometrů klidných lesních cest, kulturní památky a rozhledny. Brzy zde mají přibýt další značené cyklotrasy a nová turistická infrastruktura. Autobusová linka do Příbrami vyveze cyklisty z údolí Úslavy o několik set metrů výš, takže je při dobře naplánované trase ušetří šlapání do brdských kopců. Rodičům s dětmi pak umožní vyhnout se nebezpečné cestě po hlavní silnici z Nezvěstic do Koterova. Bezpečná cyklostezka v tomto frekventovaném úseku dosud chybí. Spoj si jistě časem oblíbí také zahraniční turisté, ubytovaní v kempu u zámku Kozel či jinde.

 

Další uvažované destinace, jako například Český les, se zřejmě cyklobusů zatím nedočkají. Do tohoto regionu žádná vhodná přímá linka z Plzně nejezdí a zavedení samostatného cyklobusového spoje je značně nákladnou záležitostí. Jen zvláštní vlek na jízdní kola stojí kolem čtvrt miliónu Kč. Plzeňský kraj letos dotoval provoz cyklobusů na Šumavě částkou 200 tis. Kč, v jižních Čechách, kde již existuje celá síť cyklobusových linek systému Cyklotrans, přispěl krajský úřad částkou 3. mil. Kč. Další rozvoj cyklobusů v Plzeňském kraji bude záviset především na zájmu regionů a obcí a jistě i na jejich využíváním právě cyklisty.

Jak uvedl pan Forejt, kolo lze také přepravovat v zavazadlovém prostoru linkového autobusu, pokud je tam na něj ještě prostor. Jízdné za kolo se pak řídí platným sazebníkem dle ujetých kilometrů – do 50km se platí 7 Kč, nad 50 km pak 14 Kč. Zavazadlový prostor není bohužel upraven pro bezpečné uchycení kola, což může mnohé cyklisty odradit stejně jako nutnost povolit a otočit řidítka, před naložením do zavazadlového prostoru, kde není vždy dost místa.

 

Za přepravu kola se v cyklobusech (autobusech s přívěsem na přepravu kol) platí jednotná cena 14 Kč za kolo. S rezervací jízdenek přes internet či pomocí SMS se zatím nepočítá.

Odkazy

http://www.csadplzen.cz/