Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Týden mobility začal - cyklisté vyjeli po nových cyklostezkách

article

Stejně jako v minulých letech vyjel i letos peloton cyklistů po nových cyklostezkách v Plzni. Trasa, která je každý rok jiná, zahrnuje vždy nové úseky komunikací pro cyklisty, které v posledním roce vznikly nebo byly dokončeny. Ukazuje těm, co chtějí jezdit po Plzni na kole, že je kudy jezdit a když využijete vhodných cest, je to i bezpečné. Letošní cykloprohlídka tak zahájila Evropský týden mobility. Prozradíme vám, kudy cyklisté jeli...

Autor: cykloRADKA (text), Milan VŘEŠŤÁL (foto) Aktualizace: 16.09.2011
Vstoupit do diskuse (0)

testAni ne dvacetikilometrový okruh začínal již tradičně před infocentrem vedle radnice. Tam také dostali účastníci mapy se zákresem trasy a vyznačenými novými úseky. Mnozí si je důkladně prohlédli ještě než šlápli do pedálů. V doprovodu cykloprůvodkyně Radky Žákové se vydali podél řeky Radbuzy po plzeňských "greenways" k Papírenské lávce, kde se dověděli něco o mezinárodních trasách procházejících Plzní včetně CT3, která tímto úsekem vede. Zjisitli tké něco o hlavním cyklistickém rozcestníku před sokolovnou ve Štruncových sadech, kde se všechny mezinárodní i nadregionální trasy kříží. Zde jsou také směrovky do Prahy a Regensburgu. Dále peloton pokračoval k zimnímu stadionu a po stezce podél Doudlevecké a kolem nemocnice přes ul. Edvarda Beneše a Arbesouvou ke křížení ulice 17. listopadu s Baarovou ulicí, kde vznikly nové cyklostezky. Několik set metrů dlouhý úsek podél ul. 17. listopadu navazuje na pruhy pro cyklisty podél Sukovy ulice na Borská pole. Dva kratší úseky na ně kolmé usnadňují návazné spojení do borského sídliště. Peloton projel Baarovou ulicí a ulicí Politických vězňů přejel k Borskému parku, kde je nová, ale dosud nevyznačená stezka propojující ulici U Boského parku s greenway stezkou podél řeky ve spodní části parku.

Podél řeky a kolem věznice se cyklisté dostali bezpečně až k novým úsekům v Dobřanské ulici, které tam vznikly při přemostění přivaděče. Průjezd od cesty podél Borské věznice k nové "Universitní" lávce ještě není v provozu (zatím je tam jen kamenitý povrch místo plánovaného asfaltu) proto na lávku cyklisté najeli z Kaplířovy ulice. Mnozí těmito místy jeli poprvé. Na lávce se také dověděli o největším parkovišti na kola v Plzni, které je před Západočeskou universitou. Delší cesta pruhem pro cyklisty v chodníku (v hlavním dopravním prostoru zatím v Plzni nikde pro cyklisty nejsou) čekala cyklisty na Borských polích. Na konci Podnikatelské ulice (kolem MAKRA) byl vyznačen nový úsek pruhu pro cyklisty.

testPoněkud problematické bylo se dostat k nové lávce přes dálniční přivaděč na Nové Hospodě. Lávka je již hotová, zatím ale neprůjezdná (i když s kolem v ruce byste možná prošli). Až bude stavba dokončena umožní lávka bezpečné spojení pro pěší i cyklisty z Nové Hospody do polesí Valcha, kde byly v posledních letech vybudovány nové cyklostezky. Novou lávku na Nové Hospodě ocení zejména rodiče s dětmi, kteří budou moci bezpečně překonat frekventovanou výpadovku  z Plzně do cyklisticky velmi bezpečné oblasti lesů mezi Valchou a Novou Hospodou. Další nová stezka pro pěší a cyklisty spojuje Domažlickou ulici s Vejprnickou  přímo od velkého kruhového objezdu až za železniční viadukt. Odtud cyklisté  pokračují  podél potoka do města.  Peloton ale ještě odbočil k lávce přes železniční koridor ve Skvrňanech  (za Lidlem) a dojel k poslednímu prezentovanému novému úseku cyklistických pruhů kolem Křimické ulice, které navazjí na stezku pro pěší a cyklisty podél Vejprnické k Tylově ulici.

O úsecích, které se na trasu nevešly se cyklisté také dověděli a to nad mapou v Borském parku. Jde o nový povrch na části cesty mezi Radobyčicemi a Hradištěm, nový asfaltový povrch na cyklostezce podél kruhového objezdu u Karlovarské v úseku od Otýlie Beníškové až kčerpací stanici. Pro cyklisty byla také nově vytvořena rampa na umožňující vedení kola u schodů v ulici Partyzánské pod křížením se Sousedskou.

Jak jezdit na kole po městě?

Pár obecných rad bychom tu pro vás měli - najdete je pěkně pohromadě v článku Po městě na kole - jak na to? -  a pokud opravdu budete chtít, po jeho přečtení zjistíte, že už není na co se vymlouvat...