Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Ve Vrhavči otevřeli další část cyklostezky na cyklotrase 38

article

Na nové cyklostezky u Vrhavče auta nesmí

Cyklotras máme v našem kraji již dost, o to víc potěší, když někde přibyde cyklostezka. Pokud to není jen osamocený kousek, ale je to součást delší trasy pro cyklisty, můžeme jen zajásat. Dvakrát pak, když cyklostezku buduje malá obec, jejíž rozpočet je vůči nákladům na vybudování stezky jen dvakrát větší. Nově otevřený úsek u Vrhavče je součástí cyklotrasy č. 38 ze Železné Rudy přes Klatovy do Švihova. My ji projeli. A jaké to bylo?

Autor: cykloRADKA Aktualizace: 14.08.2008

Nejprve jsme se vydali z Plzně na Železnou Rudu. Na CT38 jsme se napojili ve Švihově a dojeli po ní proti proudu Úhlavy až do Tajanova u Klatov. Průjezd městem jsme v horkém dni vyměnili za koupání v zatopené pískovně u Tajanova a na CT38 jsme se zase napojili na kraji Klatov v Lubech.

 

Kolega, který si osmatřicítku projížděl o den později, po ní chtěl projet i Klatovy. Značení mu ale zmizelo hned, jak se dostal do města. Žlutočernou značku osmatřicítky objevil až v Lubech, tedy v místě, kde jsme se na ni napojili i my. Odtud je osmatřicítka již v kvalitě „německého standartu" tedy asfaltová asi tři metry široká stezka. Kopíruje údolí Drnovského potoka po jeho pravém břehu, zatímco silnice vede kolem levého. Jako každá cesta „po vodě" je nenáročná, bez větších kopců ale s množstvím odboček do vsí i lesů kolem. Ve Vrhavči překonává dokonce železniční koleje a teprve před Běšinami stoupá do kopce.

 

Právě asi patnáctikilometrový úsek z Lub u Klatov do Běšin, který je skoro celý vybudován jako cyklostezka, se nám nejvíce líbil. Posledně dokončené úseky v celkové délce skoro 3,8 kilometru stály v posledních letech Vrhaveč kolem 5 milionů korun, což je vůči jejímu asi desetimilionovému ročnímu rozpočtu opravdu hodně.

 

test Přesvědčili jsme se o tom, že stezka je opravdu využívaná. Po oba dny jsme potkávali hodně cyklistů (ale i in-linisty). Díky oddělenému provozu cyklistů od aut stezku využívají hodně rodiny s menšími dětmi na kole, které si ještě s malými cyklisty netroufnou na silnici. Po tomto úseku jsme jeli dvakrát - jeden den ve směru do Železné Rudy, druhý den z ní. Přestože to bylo ve všední dny, na stezce byl opravdu provoz. Jak to tam vypadá za slunečného víkendového dne si lze jen domýšlet. Stezku využívají i místní. „Bývala tu dříve jen polní cesta, po které sem tam projelo auto a lidé po ní chodili či jezdili ze vsi do vsi. Cesta je přibližně stejně dlouhá jako ta po silnici první třídy z Klatov do Železné Rudy, která je ale velice frekventovaná. Teď ji i místní lidé používají daleko víc - hlavně na kole," říká starosta Vrhavče Zdeněk Toušek.

 

Cesta z Běšin už povážlivě stoupá - kopec z Úlohu na Rajské a pak na vyhlídkové místo u křížení se silnicí je náročný i pro zkušeného cyklistu. Z Běšin ale musíte jet již podle pásového značení, abyste se drželi osmatřicítky. Ta zatím z Běšin až do Železné Rudy ještě není proznačena v terénu žlutočernými značkami. Až do Nemilkova si ale užijete pěkných cest s asfaltovým nebo jen zpevněným povrchem. Z Nemilkova pokračuje osmatřicítka přes Velhartice táhlým stoupáním po silnici na Keply jako CT332 až na Starý Brunst. Odtud se vine pod hřebenem Pancíř-Prenet až na Hofmanky, kde se napojí na již vyznačenou CT2100 do Špičáckého sedla, pak po silnici sjíždí do Železné Rudy. Mikroregion plánuje dovyznačení osmatřicítky do Železné Rudy v nejbližších letech v závislosti na získání finančních prostředků.

 

Pokud si chcete CT38 projet celou, vybavte se mapou Šumava - Bayerische Wald č. 8 ze setu, který pro Plzeňský kraj vydalo nakladatelství Kletr. Koupit ji můžete např. v GPS a Mapovém centru či v Infocentru města Plzně.

 

 

Fotogalerie