Na úvodní stránku
mail

Diskuse k článku:
Z Klabavy do Rokycan po nové cyklostezce


zpět na článek

asfaltová stezka
Velice se přimlouvámaby už tento úsek byl dokončen,protože i cesta přes louky je i za sucha docela utrpení.Sám jezdím i na inlajnech a myslím ,že v úseku od konce Rokycan do Kamenného Újezda po vyasvaltované trojce není problem.Větší zlo jsou pro obě skupiny pejskaři s dlouhým vodítkem.Nevím ,kdo má na starost směrové značení na cyklostezkách,ale zkuste se jako místa neznalý zkusit projet z Plzně do Těn a jsem zvědav,kolikrát zabloudíte.Netýká se to jen trojkyale je to v Česku všeobecný jev.Např.při vjezdu do Německa přes Všeruby se bez vyndání mapy(stačí znát číslo trasy) bez problémů dostanete kamkoliv a stačí k tomu na každém rozcestí jednoduchá směrová šipka.Přeji všem cyklistům brzké dokončení daného úseku a už se těším na první jízdu po zpevněném povrchu.
18.02.2009 Petr ze Strašic Odpověďět
Čtyři miliony za jeden a půl kilometru asfaltu není přemrštěné, takové už ceny stavebních materiálů a práce jsou. Ale je pravda, že takto zpevněný povrch je možná v daném místě zbytečností, ačkoliv onen "uválcovaný štěrkový povrch" vydrží kratší dobu a bude potřeba jej dříve obnovit. Takže se zase tolik neušetří. Údržba leckde pokulhává, mnohdy se ani pořádně neví, komu stezka patří a kdo se má o ni starat. Chtělo by to vyjasnit kompetence. A provozu in-line bruslařů se netřeba výrazněji bát, pokud budou všichni účastníci dodržovat základní pravidla jako je jízda při pravém okraji a umožnění předjetí rychlejšími.
10.02.2009 Martin_L Odpověďět
asfaltová stezka
fuj běhá mi mráz po zádech když slyším, že za 4 miliony vyasfaltují 1,5km ! Zastavte další asfaltování krajiny, myslím, že uválcovaná šterková cesta vyjde na polovinu a bude mnohem šetrnější k přírodě. A taky mám pocit, že se s velkou slávou budují nové stezky, leč na jejich údržbu se zapomíná.Mnohde zarůstají větvemi a trním. A ani společné užívání s inlainysty mi nepřijde právě šťastné.
Re: asfaltová stezka
Problém je ve způsobu financování. Stezky se budují z různých dotací, budují je většinou malé obce či regiony, které nemají takové rozpočty, aby mohly financovat údržbu neasfaltového povrchu, která se může zejména ve svažitějších terénech pěkně prodražit. V případě mezinárodních dálkových cyklotras je navíc třeba počítat s tím, že tudy budou jezdit cyklisté s plně naloženými koly a dětskými vozíky a cesty s výmoly či vymletými korýtky od vody by jim na pěkném žázitku od nás nepřidaly. Společné používání stezek inlajňáky a cyklisty není zrovna nejšťastnější, zvlášť pokud se stezka buduje ve standartní šíři. Cyklista jen těžko inlajňáka zezadu předjede. Já bych na takových úsecích aspoň zakázala používání sluchátek. Zvonky i hulákání jsou totiž v tomto případě cyklistovi úplně na nic :-(
<< < 1 > >>

Odpověďět:

Čtyři miliony za jeden a půl kilometru asfaltu není přemrštěné, takové už ceny stavebních materiálů a práce jsou. Ale je pravda, že takto zpevněný povrch je možná v daném místě zbytečností, ačkoliv onen "uválcovaný štěrkový povrch" vydrží kratší dobu a bude potřeba jej dříve obnovit. Takže se zase tolik neušetří. Údržba leckde pokulhává, mnohdy se ani pořádně neví, komu stezka patří a kdo se má o ni starat. Chtělo by to vyjasnit kompetence. A provozu in-line bruslařů se netřeba výrazněji bát, pokud budou všichni účastníci dodržovat základní pravidla jako je jízda při pravém okraji a umožnění předjetí rychlejšími.
10.02.2009 Martin_L
Autor:
Email:
Titulek:
Text:
Opište 3 červené znaky z obrázku: captcha image