Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Politici jezdí na kole do úřadu. Změní se tím jejich přístup k cyklistické dopravě?

article

Radní města Plzně pro školství Lucie Kantorová jezdí ráda v zeleni

Do letošní kampaně Do práce na kole se v Plzni rozhodlo zapojit také několik politiků. Využili jsme příležitosti a při cestě na kole do úřadu či z něj jsme je oslovili s několika okruhy otázek týkajících se právě jízdy na kole po městě a dojíždění na bicyklu. Jak situaci vidí teď a jak ji budou vidět na konci letošní kampaně? Změní jejich cesta do práce jejich pohled na podmínky cyklistů a budou je chtít změnit? Mnohé již teď vyčtete z rozhovorů, které jsme na jejich trasách pořídili.

Autor: cykloRADKA Aktualizace: 16.05.2019
Vstoupit do diskuse (0)
Není nad vlastní zkušenost. Pohled na věc takzvaně „od stolu" a po vlastní zkušenosti bývá odlišný. Kdo jezdí na kole denně, musí si kolikrát říci: Kdyby ti, kteří o tom tady rozhodují, tudy na kole jezdili, vypadalo by to jinak. Zda se něco změní, je otázka, ale první krok k možné změně byl nastartován. Prvního května začala kampaň Do práce na kole (DPNK), do které se letos zapojilo i několik politiků z Plzně. Položili jsme jim tedy otázky, které souvisejí přímo s jejich cestou na kole do práce, s používáním kola jako dopravního prostředku ve městě a zeptali jsme se také na jejich přání a doporučení ke zlepšení podmínek pro kola v budoucnosti. Ve druhé polovině dubna jsme pět z nich oslovili, abychom zjistili, kdy na kole do práce vyrazí, či zda již vyjeli v předstihu ještě před začátkem kampaně. Pořadí, ve kterém jsou rozhovory níže uvedeny, je pořadí, v jakém začali jezdit na kole do práce - datum rozhovoru a fotografování uvádíme u každého z nich, vč. doplňujících informací. Z uvedených informací si můžete udělat obrázek o tom, kdo na kole jezdí rád a je to pro něj přirozené, a kdo se k tomu odhodlal „z vnějšího popudu". Ostatně, to z rozhovoru sami poznáte. Nechtěli jsme dělat nikomu politické píár a tak jsme dali všem pěti osloveným politikům čas do 15. května. Tři z nich vyrazili ještě před prvním květnem, další hned po prvním máji a poslední to do termínu úplně nezvládnul (vizte poslední odstavec). Nutno říci, že někteří se k tomu postavili čelem a z jejich odpovědí vyplynulo, že toho po skončení kampaně nehodlají nechat. A to je pro Plzeňáky dobrá zpráva.

Aleš TOLAR, starosta MO Plzeň 9 - Malesice (PRO Zdraví)

test„Mám rád kolo, jezdím na něm celoročně. DPNK beru jako symbolickou podporu myšlenky dopravy na kole po Plzni," uvedl o sobě malesický starosta Aleš Tolar. O kampani se dověděl od organizátorů. „Bydlím kousek od úřadu, jen necelý kilometr - tedy asi 3 minuty jízdy, tak chci kolo používat i v práci, protože hodně jednání musím absolvovat v Plzni, tak než těch 6 kilometrů dojíždět autem, spíš pojedu na kole. Patří pod nás také Vlkýš, a to je přímo vrchařská prémie," s úsměvem popisuje své plány starosta Aleš Tolar. „A už jste na jednání na kole jel?" „Ne, to mne teprve čeká."
„Máte na úřadě vybavení pro dojíždění na kole?" ptám se. „Máme tu na úřadě sprchu, a u vchodu stojan na kola. Ten bych ale chtěl vyměnit za lepší. Naštěstí je tu i garáž, kam si můžeme já i úředníci kolo zaparkovat," přitaká.
„Jaké místo nebo úsek vaší pravidelné cesty na kole byste chtěl vylepšit?" vyzvídám.
„Z Vlkýše dolů na Kumberk je rozbořená polní cesta, ta kdyby se dala do pořádku ve prospěch cyklistů, to by bylo fajn. Ona je tedy částečně soukromá, města Plzně je jen malá část."
„Viděl jste v zahraničí něco, co byste chtěl tady u nás v Plzni?" opatrně vyzvídám zkušenosti ze zahraničí. „Mne inspirovala bavorská Bockelradweg, kde mají pěkně vyřešené křížení stezky s komunikacemi mechanickými zábranami. testJinak se mi líbí cyklostezky podél řek," vypočítává Aleš Tolar.
„Co byste vzkázal dopravnímu náměstkovi?" ptám se starosty. „Chtěl bych, abychom měli pruh pro cyklisty přímo v komunikaci z Malesic do Radčic nebo stezku vedle ní," popsal své přání starosty a cyklisty.
„Vítal byste, kdyby jezdili úředníci v rámci pracovního procesu místo autem na kole?" ptám se. „To ano," přitaká starosta.
Protože starostu Aleše Tolara jsem zpovídala již na konci března (22.3.2019), kdy začal provětrávat svůj bicykl, počkala jsem si na něj ještě na posledním jednání zastupitelstva (13.5.2019), abych se zeptala, jak jezdí na kole na jednání do Plzně. Když už jsem čekání v předsálí vzdala a šla domů, na schodech jsem narazila na kulhajícího Aleše Tolara: „Na kolo teď nemohu, doktor mi to zakázal. Snad za týden, za dva, až bolest svalu poleví," reagoval na moji otázku stran dojíždění na kole na jednání do Plzně.

 

Stanislav ŠEC, místostarosta MO Plzeň 3 (KDU-ČSL)

testplzenskonakole.cz: Vy dojíždíte na koloběžce. Odkud kam?
Stanislav Šec: Jezdím z Bor do Sadů Pětatřicátníků. Až na Chodské náměstí jezdím stejně, jako jsem jezdil dřív do Bohemie. Teď si zbytek cesty hledám. Nejrychlejší je to kolem kostela podél Klatovské, ale to bych musel jet celou cestu po chodníku. Zkoušel jsem odbočit na stezky podél Klatovské přes Jižní předměstí, ale to mi také nevyhovuje - jsou to krátké úseky, vždycky musím zastavit a rozhlédnout se, sjet do vozovky, popojedu pár metrů a musím zase zastavit a rozhlédnout se. Je to takové nepříjemné.

plzenskonakole.cz: A co kopce na trase?
Stanislav Šec: Já tak 3x týdně jezdím z kopce dolů do města a jen tak 2x týdně se vracím domů na Bory, tedy do kopce. Na té mé skládací koloběžce je to docela makačka. Dnes jsem třeba objel všechno v centru na koloběžce, ale pak jsem z krajského úřadu zamířil na trolejbus a svezl jsem se, jelikož mám skládací koloběžku, trolejbusem až domů. Musel jsem totiž být do pěti hodin doma.

plzenskonakole.cz: Podle čeho jste si vybíral cestu? Jak dlouho vám trvá?
testStanislav Šec: Cestu jsem vybíral intuitivně, jak Plzeň znám. Zkouším, která cesta je nejlepší. Ty kostky ve městě ale mé skládací koloběžce s malými kolečky nesvědčí. Na to není Plzeň dělaná. Cesta do práce mi trvá o 5 minut méně než autem, celkem tak 10-12 minut podle toho, jak mi padne zelená. Hodně dělá, že jedu z kopce. Ale podél Klatovské musím kvůli lidem pomalu. Zpátky mi to ale trvá mnohem déle, ale pracuji na sobě  Dva roky jsem totiž koloběžku neměl. Protože se mi rozrůstá rodina, nevešla se mi původní koloběžka do bytu - bydlím totiž v paneláku. Až letos v únoru jsem si pořídil novou menší skládací.

plzenskonakole.cz: Který úsek se vám nejvíc líbí?
Stanislav Šec: Ten první. Od Borského parku najedu hned na cyklostezku kolem Billy a projíždím komfortně až k transfúzní stanici. Až tam je to velice komfortní cesta. Dřív to bylo pěkné i od Transfuzní stanice k FN, ale teď je to tam rozkopané.

plzenskonakole.cz: Který úsek je na vaší cestě nejhorší?
Stanislav Šec: Ten poslední do centra. Zatím mi žádná z tras nevyhovuje. Buď mi to drncá, nebo je tam moc lidí. V podstatě Klatovská. Občas vidím jet lidi na kole po Klatovské, ale já bych tam jet na kole nechtěl. Když jedu autem, tak také nevím, co s tím cyklistou ve vozovce dělat. V provozu v poledne ho neumím objet, abych ho neohrozil, tak jedu za ním, než se uvolní levý pruh, abych ho mohl bezpečně předjet. Při představě, že tam jedu na kole nebo na koloběžce a těsně za mnou jede auto, tak to raději pojedu po chodníku.

plzenskonakole.cz: Brání vám něco v pravidelném dojíždění?
Stanislav Šec: Tím, že musím mít často na sobě oblečení, ve kterém bych neměl být zpocený a nemám možnost se v práci osprchovat, tak jsou situace, až bude v létě teplo, že raději pojedu veřejnou dopravou, protože musím nějak vypadat. Když jsem dělal programátora, tak jsem si jen vzal čisté tričko s sebou do batohu a v práci jsem se osprchoval a převléknul. Koloběžka tam nikomu nepřekážela, tak jsem jezdil pravidelně. Ta situace byla jiná.

plzenskonakole.cz: Když jsem vás dnes fotila, tak jste jel na jednání na krajský úřad. Budete i dál jezdit na jednání na koloběžce?
Stanislav Šec: Ano, třeba z našeho úřadu (pozn. red. Klatovská - vedle synagogy) na ten krajský se nejsem schopen dostat rychleji. Myslím, že jsem to stihnul do 5 minut. To je rychleji, než pokud bych jel městskou dopravou. A to jsem ještě jel oklikou a chytnul jsem dvakrát červenou. (směje se)

plzenskonakole.cz: Co byste vzkázal dopravnímu náměstkovi? Co by se pro cyklisty mělo v Plzni zlepšit?
Stanislav Šec: No bude to asi těžké něco udělat s tím úsekem Klatovské, ale není to nemožné. Chce to jen velkou politickou odvahu. Pokud by nešlo jen o mne, tak bych se přimlouval za to, aby byla dostavěna ta cyklistická propojení. Třeba je 1,5 kilometrů úžasné cyklostezky a pak je nějaká složitá situace v křižovatce, nějaké křížení, které není dotažené.

plzenskonakole.cz: Napadá vás nějaké konkrétní místo? test
Stanislav Šec: Ta cyklostezka, která vede podél FN Bory a pak přejíždí Klatovskou je nepoužitelná. Člověk musí každých 40 metrů zastavovat. Ty úseky by na sebe měly být logicky napojené, aby vytvářely páteřní síť, hlavně do centra nebo ke školám. A také by měly být k dispozici cyklostojany.

plzenskonakole.cz: A nebyly by řešením pruhy v hlavním dopravním prostoru?
Stanislav Šec: Mně by se to líbilo, ale nevím, zda je na to v těch místech dostatečná šíře je tam udělat. Otázka je, zda bychom pak my řidiči nevyskočili z kůže, kdy bychom toho cyklistu nemohli předjet. Mně je strašně nepříjemné, když mne míjí auto a mine mne jen o centimetry.
Ještě jednu věc bych ale panu náměstkovi vzkázal. Vím, že vzrůstá poptávka po parkovacích místech a chápu to. Dnes třeba parkuji své auto až 7 minut chůze od bytu. Chápu, že to lidé chtějí a volají po tom. Ale kdo seje parkovací místa, sklízí auta. Když budeme sít cykloboxy, sklidíme kola, protože pak kolo bude možné bezpečně odložit v centru nebo jinde a může to být motivace k tomu nechat doma auto nebo si ho vůbec nepořizovat, když máme v Plzni carsharing.

plzenskonakole.cz: Podpořil byste úředníky, kteří by chtěli jezdit do práce na kole?
Stanislav Šec: Ano a už jsem se i ptal pana tajemníka na podmínky a zjistil jsem, že na úřadě je kolárna a bylo v ní asi 5 kol.

plzenskonakole.cz: A co jezdit na pracovní schůzky mimo úřad?
Stanislav Šec: Určitě bych je nechtěl nutit, ale podporoval bych to. Dokonce myslím, že už nějaký náš úředník jezdí na jednání na koloběžce. Ale myslím, že to není podporováno.

plzenskonakole.cz: Děkuji vám za rozhovor.
Rozhovor a fotografie byly pořízeny 24. dubna 2019

 

Michal VOZOBULE, náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy (TOP09)

testplzenskonakole.cz: Odkud jezdíte a jak je vaše trasa dlouhá? Jak dlouho vám na kole trvá?
Michal Vozobule: Jezdím ze Slovan z Koterovské na radnici. Odhaduji, že to jsou tak dva kilometry. Trvá to tak deset minut.

plzenskonakole.cz: Jak jste si trasu vybíral, jak jste ji plánoval?
Michal Vozobule: Do centra jsem na kole opakovaně jezdil, takže tak dvě varianty cesty jsem měl v hlavě, už když jsem se hlásil. Když jsem v minulosti jezdil s kočárkem podél řek, tak jsem vlastně zjišťoval, kudy mohu jezdit na kole.

plzenskonakole.cz: Máte na trase nějaký kopec?
Michal Vozobule: Na cestě zpátky ano, pokud pojedu kolem řeky k papírně, tak budu muset vystoupat kousek od řeky na Slovanskou. Není to ale nic strašného.

plzenskonakole.cz: Která část cesty se vám nejvíc líbí a naopak - které místo je nejhorší?
Michal Vozobule: Nejhezčí je to podél řeky kolem papírny. Nejhorší asi je prokličkovat kolem Sladkovského k řece a ty kostky - to není nic příjemného, i když i v kostkách jsou velké rozdíly. Když jedu přes Mikulášské náměstí, tak tam jsou ty kostky docela dobře položené. Horší je to tady U Zvonu (Pozn. red. rozhovor jsme dělali v proluce), ale to naštěstí nemám na přímé trase.

plzenskonakole.cz: Co vám brání v tom, abyste na kole do úřadu dojížděl častěji?test
Michal Vozobule: Je to logistika - školky na to nejsou moc připravené. To je jedna věc, se kterou bychom rádi něco dělali. Když jedu se synem, tak se domluvím s paní ředitelkou, kam máme to jeho kolo dát, ale není to systémové řešení. Potom je to i to, že vzhledem k tomu, kde bydlím, tak jsem za pět minut na náměstí. V momentě, kdy potřebuji nepřijet do práce zpocený a být tam na čas, tak když přijedu hromadnou dopravou, mohu po příchodu do kanceláře hned začít pracovat. Když vyjedu na kole, tak se prostě zpotím.

plzenskonakole.cz: To já se také zpotím. A jak to řešíte? Máte na radnici sprchu?
Michal Vozobule: Ano.

plzenskonakole.cz: A kam ukládáte kolo?
Michal Vozobule: Dnes jsem ho měl ve vrátnici. Ale možná se díky tomu parkování kol vyřeší i pro další lidi, myslím tím úředníky. Už teď vím o úřednici, která také na radnici dojíždí na kole.

plzenskonakole.cz: Máte v plánu jezdit dál na kole také, až skončí kampaň Do práce na kole?
Michal Vozobule: Myslím, že to zařadím jako regulérní alternativu, ale podle programu, který ten den budu mít s ohledem na to, aby kolo na radnici dlouho nezůstávalo.

plzenskonakole.cz: Plánujete, že budete jezdit na kole i na jednání?
Michal Vozobule: No, to je problém s tím zpocením.

plzenskonakole.cz: Když jdete svižně pěšky, tak se nezpotíte?

Michal Vozobule: Zpravidla ne. Já jsem zvyklý chodit. Na jednání na jiné úřady nebo do pivovaru chodím pěšky.

plzenskonakole.cz: Viděl jste něco v zahraničí nebo jiném českém městě, co byste chtěl, aby tu bylo?
Michal Vozobule: Mně se tu moc nelíbí ty cyklostezky na chodníku dělené jen čarou. Když jsem byl na kole u rodičů na Lochotíně, tak v momentě, kdy jedu na kole po Jateční nebo kolem Boleváku, tak tu separaci vnímám dobře, ale když jsem jel třeba po Karlovarské dolů, tak tam je to z kopce, to kolo nějak jede, tak mám pocit, že to nemůže být komfortní ani pro jednoho ze zúčastněných.

plzenskonakole.cz: A co byste si představoval místo toho? test 
Michal Vozobule: No, tak tady je problém, že kolo se do veřejného prostoru dostává až ex-post. Historicky se tam chodilo, pak jezdilo autem, pak to auto bylo modla, která brala prostor všemu, a teď jsme do toho hotového prostoru s dnešní automobilizací postupně začali dodávat kola. Já bych si třeba dokázal představit i cyklopruh na silnici. Na Kanárských ostrovech jsem viděl i bariérové řešení, kde je to součástí vozovky. Jsou tam bariéry, které oddělují cyklistu, který přitom zůstává v profilu vozovky obrubníkem oddělený od chodníku. Uměli to tam kombinovat i materiálově, což se i tady děje, že někde jsou asfaltové úseky a někde zámková dlažba. Tam to aspoň psychicky chápu, byť je pravda, že jsem viděl situace, kdy se cyklisté nechovají úplně ideálně a zároveň velmi často ani chodci nejsou na tu separaci úplně zvyklí. Je to něco, k čemu nás donutily okolnosti, když chceme uznání kola jako regulérního dopravního prostředku. Možná, že to bylo původně taženo nějakou rekreační funkcí, kdy lidé začali mnohem více jezdit rekreačně a začali to vyžadovat a tak se to postupně do toho prostoru převedlo. Často je to ne příliš dobré.

plzenskonakole.cz: Chtěl byste, aby úředníci na magistrátě jezdili na kole do práce a třeba i v rámci pracovního procesu? Tedy na jednání a pokud budou sami chtít.
Michal Vozobule: Pokud by o to byl zájem, tak si myslím, že by měl úřad vytvořit podmínky, aby to bylo možné, a to i s komfortem, který je k tomu potřeba, včetně toho, že bude kam ta kola dát a člověk se bude mít kde osprchovat. Netuším, jak je to teď právně ošetřeno v rámci pracovního procesu. U aut je to nějak právně vymezeno, ale nevím, jak je to u kol.

plzenskonakole.cz: Děkuji vám za rozhovor.
Rozhovor a fotografie byly pořízeny 30. dubna 2019

 

Lucie KANTOROVÁ, radní města Plzně pro oblast školství (ANO)

testplzenskonakole.cz: Odkud jezdíte a jak je vaše trasa dlouhá? Jak dlouho vám na kole trvá?
Lucie Kantorová:
Nejčastěji jezdím ze Slovan, cesta do práce je dlouhá 9km a trvá mi cca 20 minut kochacím tempem.

plzenskonakole.cz: Je to srovnatelné s vaší běžnou cestou do úřadu? Jak jezdíte běžně do práce?
Lucie Kantorová: Za normálních okolností časově srovnatelné, ale nyní máme Plzeň plnou uzavírek, takže když jedu na kole, tak jsem nyní v práci rychleji. A hlavně požitek z jízdy je nesrovnatelný.

plzenskonakole.cz: Takže běžně jezdíte autem?
Lucie Kantorová: Neřekla bych běžně, ale jezdím samozřejmě autem, protože mám pětiletého syna, takže mám nějaké povinnosti - kroužky, školku atd. Kolo tak pro mne určitě není dopravní prostředek na každý den, ale snažím se ho 2-3krát v týdnu kombinovat s během. To si myslím, že problém není.

plzenskonakole.cz: Který úsek se vám na vaší trase nejvíc líbí. Jak jste si trasu plánovala?
Lucie Kantorová: Trasa je totožná s tou, kde pravidelně běhám. Líbí se mi, že jedu na kole v přírodě, nikoliv podél silničních komunikací.

plzenskonakole.cz: Který úsek je nejhezčí? test
Lucie Kantorová: Rozhodně cesta při řece Úslavě.

plzenskonakole.cz: Které místo nebo úsek se vám nelíbí a proč?
Lucie Kantorová: Mně se nelíbí, když přijedu k pivovaru. Když vidím, kolik je tu aut v centru, tak to je část trasy, která se mi nelíbí. Podél hlavní komunikace. Tyto úseky na trase minimalizuju.

plzenskonakole.cz: Je tam nějaké nebezpečné místo na trase?
Lucie Kantorová: Není. Volím trasu tak, aby nebylo.

plzenskonakole.cz: Takže vám nevadí, když pojedete delší trasu, než je nejkratší?
Lucie Kantorová: Naopak, já volím tu nejhezčí, ačkoli je třeba delší.

plzenskonakole.cz: To není pro dopravní cyklisty typické.
Lucie Kantorová: Není, ale já mám z té cesty požitek a radost z pohybu a mám ráda přírodu. V práci se do přírody moc nedostanu, takže je to důvod, proč si to vybírám jinak.

plzenskonakole.cz: Znám i takové, kteří jezdí přes kopce a bahnem, aby si zajeli do práce i z práce.
Lucie Kantorová: Tomu rozumím, ale když se podíváte na mé čistě městské kolo, tak asi pochopíte, proč minimalizuju kopce... Musím ale říci, že tohle městské kolo mám čerstvě, dosud jsem jezdila na sportovním kole s nášlapy. Kdybych jela na tom druhém kole s nášlapy, tak bych určitě nejela stejnou trasu, ale jak říkáte, pojedu i bahnem přes kopce, abych z toho měla ten pocit. Já beru městské kolo jako zpříjemnění s tím, že šetřím životní prostředí, ale pokud potřebuju výdej energie a ten já potřebuju, protože jsem trošku hyperaktivní, tak pro mne je to forma běhu. Tam se vydám, tam se zpotím.

plzenskonakole.cz: To městské kolo jste si pořídila kvůli DPNK?
Lucie Kantorová: Nikoliv. Už jsem si ho chtěla pořídit dlouhou dobu. Teď na to byla ideální doba, když mi odrostl syn. Myslím si, že každý člověk nepotřebuje jezdit každý den autem. Mohl by mít takové příjemné kolo. Vzhledem k tomu, kde pracuji, jsem volila sníženou štangli, na kterou mohu krásně nasednout i v šatech. I to byl důvod pro to si pořídit městské kolo oproti tomu s nášlapy.

plzenskonakole.cz: Chcete i nadále jezdit do práce poté, co skončí DPNK, nebo tím jízda na kole na radnici pro vás skončí?
Lucie Kantorová: Rozhodně to neskončí. Já jsem sportovec odmalinka, takže mi to, že jsem se dověděla o té soutěži, jen pomohlo urychlit proces, který plánuju dlouhodobě.

plzenskonakole.cz: Jezdila jste i dřív do práce?
Lucie Kantorová: Jezdila jsem na základní školu na kole. Mohla jsem si to i dovolit, protože jsem měla odpolední hodiny. Po jedenácté jsem přijížděla do práce na kole, pak jsem měla pár tělesných výchov. Ke kolu a k běhu mám jako tělocvikářka blízko.

plzenskonakole.cz: Kde své kolo na radnici parkujete?
Lucie Kantorová: Museli jsme to vyřešit. Dostali jsme asi tři možnosti, kde parkovat. Máme k dispozici sprchu, máme k dispozici skříňky, kde můžeme zablácené věci odložit a převléknout se.

plzenskonakole.cz: Mají stejné podmínky i úředníci? test
Lucie Kantorová: Určitě.

plzenskonakole.cz: Budete podporovat dojíždění na kole u svých podřízených?
Lucie Kantorová:
Určitě.

plzenskonakole.cz: Budete jezdit na kole i na jednání?
Lucie Kantorová: To si neumím úplně představit. Záleží na tom, o jaké jednání se jedná. Určitě na některá jednání nejde přijít v cyklistickém dresu a ovoněný. Myslím, že je to složitější, ale není to nemožné.

plzenskonakole.cz: Chtěla byste, aby úředníci na magistrátě jezdili na kole do práce a také v rámci pracovního procesu? Tedy na jednání. Samozřejmě pokud budou sami chtít.
Lucie Kantorová: Nevidím důvod, proč by ne. Proč by měli jít pěšky, když mohou jet na kole? Navíc je to rychlejší a efektivnější.

plzenskonakole.cz: Viděla jste v zahraničí nebo jinde v ČR, co byste si přála, aby měli cyklisté u nás v Plzni?
Lucie Kantorová: První věc: Parkování. U nás není tolik stojanů, kolik bych si přála. Druhá věc: Jsem člověk, který má rád jídlo a na cyklistických trasách se v Čechách se setkávám s tím, že v nabídce jsou samé smažené věci. Já je mám sice ráda, ale když jedu na týden na kolo a mám si pokaždé dávat něco smaženého, tak to mi opravdu nedělá dobře. Ta nabídka a pestrost stravování na cyklotrasách mi přijde občas dost žalostná. A ještě: Na Lago di Garda je nová cyklostezka při jezeře. Jsou tam krásné výhledy, protože jedete nad jezerem, stezka je zatesaná do skály. Něco takového tady by se mi líbilo.

plzenskonakole.cz: Děkuji vám za rozhovor.
Rozhovor a fotografie byly pořízeny 2. května 2019

Josef BERNARD, hejtman Plzeňského kraje (ČSSD)

I přes opakované žádosti o sdělení, kdy pan hejtman vyrazí do úřadu na kole, jsme se schůzky na trase nedočkali. Podle informací z jeho sekretariátu vyrazil hejtman do úřadu zatím jen jednou (2. května). Snad to nebylo naposled.

 

Přečtěte si také

Týmy i jednotlivci Do práce na kole v Plzni již trénují - kde a jak se přihlašují jednotlivci i týmy v proljektu Do práce na kole

Do školy na požehnaných kolech - i do Církevního gymnázia dojíždějí na kole učitelé. Mají tu svůj tým.

V Plzni mohou cyklisté využít již druhý carsharing. Karkulku. - o již druhém carsharingu v Plzni

Diskuse (0)

Vstoupit do diskuse

Fotogalerie