Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Lávka u Kameňáku překlene komunikaci u Sofronky

article

V místech, kde bude nájezd na budoucí lávku od Kamenného rybníka ještě koncem zimy ležely hromady větví

Oblast Boleveckých rybníků na severním okraji Plzně je oblíbeným cílem cyklistů. Zdejší rekreační zóna s několika rybníky a množstvím lesních cest umožňuje procházky i kratší výlety na kole. Oblast ale protíná frekventovaná komunikace I/27 z Plzně do Třemošné, která se má rozšiřovat. Součástí stavebního rozšíření komunikace je i nová lávka pro pěší a cyklisty, která spojí kamenný rybník se Sofronkou. Jak bude poněkud neobvyklá lávka vypadat a kdy se po ní cyklisté projedou?

Autor: cykloRADKA (text&foto), RAMAP (mapa) Aktualizace: 24.03.2019

Spojení z Plzně do Třemošné cyklostezkou dokončené v roce 2007 (viz článek) bylo první souvislou „cyklovýpadovkou" z Plzně. Cyklostezka tu vznikla právě proto, že už před více než deseti lety byla komunikace I/27 do Třemošné velice frekventovaná a pro cyklisty tedy nebezpečná. Proto byl o pár let později vybudován také přes komunikaci i přilehlou železnici bezpečnější přechod a přejezd pro cyklisty. Jenže letos se bude komunikace rozšiřovat i v dalším úseku. Silnice I/27 bude rozšířena na čtyři jízdní pruhy v délce zhruba 1,6 km, a to v úseku v Plzni od Třemošenského rybníka směrem na Třemošnou. Nová lávka pro pěší a cyklisty bude mít obloukový půdorys a umožní pozvolným stoupáním bezpečně přejet nad nově rozšířenou komunikací i nad železniční tratí. Součástí lávky jsou i nájezdy. Lávka má mít celkovou délku 130 metrů, a to v třímetrové šíři. Lepší představu si uděláte z našeho zákresu v mapě od RAMAPu:

test„Zahájení stavebních prací se plánuje ve druhém čtvrtletí 2019, zprovoznění komunikací by se mělo uskutečnit za 18 měsíců od zahájení stavby, celá stavba včetně dokončovacích prací a ozelenění pak do dvou let od zahájení," doplnil David Malán z Odboru investic Magistrátu města Plzně. Dodal, že stavbu bude provádět Společnost Třemošenský rybník, která sdružuje stavební firmy SILNICE GROUP, a.s. a VÁHOSTAV - SK, a.s. Do léta příštího roku tak můžete navrhnout, jak se nová lávka bude jmenovat.

 

Stavbu silnice, jejíž součástí je i lávka pro pěší a cyklisty, zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Celkové náklady na stavbu představují 262,5 milionu korun, z toho se bude město Plzeň podílet částkou zhruba 25 milionů korun za výstavbu lávky a veřejného osvětlení. Stavbu lávky zajišťuje Odbor investic Magistrátu města Plzně, bude hrazena z městského rozpočtu. „Město se bude finančně podílet i na vybudování veřejného osvětlení podél cesty od železniční zastávky Plzeň - Bolevec směrem k lávce," uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

 

Přečtěte si také

Nová cyklostezka do Třemošné slavnostně otevřena - o první plzeňské „cyklovýpadovce”

Lávka přes Mži u ZOO v Plzni konečně otevřena - komu bude sloužit dlouho očekávaná lávka u ZOO

„Lávkový náměstek" Petr Náhlík představil dvě nové lávky - kde a co mají překlenou další dvě chystané lávky pro pěší a cyklisty v Plzni

 Lávku na Božkovský ostrov otevřeli cyklisté - o další lávce přes Úhlavu