Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Z Rokycan podél Plzeňské můžete jet již po cyklostezce

article

Nový úsek cyklostezky na trase CT3 vede z Rokycan podél Plzeňské ulice.

Kdo z vás někdy jel na kole z Rokycan po trojce, nebo-li po cyklotrase číslo 3, byl nejspíš naštvaný, že z cyklostezky vedoucí až ke kruhovému objezdu na křížení Arbesovy a Plzeňské ulice musí hned za kruhovým objezdem, nebo dokonce před ním sjet na frekventovanou komunikaci a na stezku se napojí až u sádek. Na konci loňského roku zde vznikla cyklostezka, kterou jsme si projeli a chceme vám ji představit.

Autor: cykloRADKA Aktualizace: 06.02.2020

test Mezinárodní cyklotrasa číslo 3 (CT3) z Prahy do Plzně a dále do Regensburgu a Mnichova se stále zlepšuje a téměř každý rok na ní vznikne nový úsek cyklostezky. Ten poslední byl postaven v loňském roce na výjezdu z Rokycan podél Plzeňské ulice, kde byla jízda na kole a hlavně napojení na již hotový úsek stezky u sádek pro cyklisty velice nepříjemný. Mikroregionu Horní Berounka, který postavil na CT3 první úsek cyklostezky již před více než 20lety, tak přibyl další přes šest set metrů dlouhý úsek stezky. V srpnu 2018 jsme v článku Výjezd z Rokycan na západ bude po cyklostezce psali o tom, že tu vznikne nový úsek cyklostezky. Stezka stojí a tak jsme si ji z Rokycan projeli již teď v zimě.

Z nádraží jsme dojeli na náměstí a odtud pokračovali po CT3 směrem na Plzeň. V Rokycanech je průtah města veden již takřka celý po cyklostezkách, buď samostatných nebo po cyklopruzích v chodníku. My se na ně napojili u kruhového objezdu na křížení Plzeňské a Jiráskovy ulice. Až k dalšímu kruhovému objezdu vedou cyklopruhy po chodníku. U kruhového objezdu na křížení Plzeňské a Arbesovy ulice jsme sjeli na komunikaci a pokračovali po objezdu a dále po komunikaci na Plzeň. Teď nás ale cykloznačení navedlo k odbočení doleva a objetí kruhového objezdu po „anglicku" vlevo. Vzhledem k tomu, že tam není vyznačený přejezd pro cyklisty, museli jsme být velice opatrní. Na křížení s Arbesovou ulicí již ale byl. Ani ne sto metrů za ním začíná nově postavený úsek stezky pro pěší a cyklisty. Zprvu vede podél jižní strany Plzeňské ulice, ale po více než 200 metrech se místem pro přecházení dostává na druhou stranu komunikace. Tam vede zpočátku těsně při komunikaci, pak se od ní o necelé dva metry odkloní a nakonec se opět přimkne ke komunikaci. To už ale pěší a cyklisty od aut oddělují svodidla. V místě, kde se komunikace zvedá do kopce, nový úsek končí a navazuje na starší úsek vedoucí kolem sádek, který Mikroregon Rokycansko dokončil v roce 2009. Odtud jsme po asfaltu dojeli kolem dvou dřevěných odpočívek až pod dálniční most, kde asfalt zatím končí. Projekt na tento chybějící úsek CT3 před Klabavou se ale už připravuje. Ještě ale nejsou vykoupeny všechny pozemky.

 

testNutno podotknout, že stavba je zatím v předběžném užívání a její kolaudace má proběhnout během února či března. „Do té doby by mělo být doplněno vodorovné i svislé dopravní značení, na jaře pak ještě stromy," uvedl vedoucí odboru rozvoje města Rokycan Jiří Hlad, který přípravu a realizaci stavby zajišťoval. Určitě by stálo za to dát do pořádku směrové značení CT3 na výjezdu z Rokycan, které by mělo být navázané i na ostatní směrové značení souběžných či křižujících cyklotras, případně správně integrováno do návěstí. Na starších úsecích jsou značky (nejen ty směrové) poškozeny a zasloužily by si dát do pořádku. Někde by delší sloupek snad odradil „umělce" vylepšující vzhled dopravního značení (což je mimochodem trestné).

 

Celkové náklady na stavbu činily 6,2 milionu korun, Plzeňský kraj na ni přispěl částkou 4,3 mil. korun. Kraj se snaží podporovat výstavbu cyklistické infrastruktury prostřednictvím dotací obcím. Mikroregion Horní Berounka je jen jedním z úspěšných žadatelů, díky tomu mohl být tento úsek, který je vyznačen níže na mapě, dokončen.

test

Plánovaný úsek cyklostezky v číslechtest

Délka celého úseku stezky: 
673 m
       Baarova ul. - místo pro přecházení 215 m
Šíře stezky:
3 m
Délka místa pro přecházení: 
7 m
Povrch:

asfaltový, vjezdy

k domům z dlažby,

vše v jedné rovině

Cena celkem (s DPH):  6 197 550 Kč
         z toho dotace Plz. kraje  4 327 323 Kč
Termín zahájení stavby:  do 30. června 2019
Plánovaný termín dokončení:  do 31. prosince 2019
Termín kolaudace  únor/březen 2020

Přečtěte si také

Výjezd z Rokycan na západ bude po cyklostezce - základní informace o tomto nově chystaném úseku cyklostezky z Rokycan podél Plzeňské ulice

Průjezd na kole přes Rokycany je o něco příjemnější - v roce 2013 byla část průjezdu Rokycan po CT3 převedena na cyklostezky. Kde a jaké to cyklistům přineslo výhody se dočtete v článku

Chodci a kolaři na cyklostezkách - může to fungovat? - o vzájemném soužití na stezkách, jeho pravidlech i dopravních značkách s tím souvisejících

Na kole z Mnichova až do Plzně - Jak se vydat na dálkovou cyklotrasu, která vede přes Plzeň

Z Mnichova přes Regensburg na Plzeň na kole za tři dny, který jsem jako návod pro další cyklocestovatele po německé části trasy napsala. Ale pozor! Článek je to pěkně dlouhý s bohatou fotogalerií, která ilustruje naši cestu, stezky i značení na trase.

 

 

Fotogalerie